1 februari 2009

Äntligen börjar tangokurserna


Efter att ha röjt upp och dammsugit och skurat övervåningen är det om knappt två timmar är det nu äntligen dags för start av vårens tangokurser i Skellefteå. Tangointresset är något som växt år för år efter att jag hösten 2002 gick min första tangokurs. Anmäler mig alltid som extraherre till kurser och försöker se till att kalendern på torsdagskvällar bara innehåller tango. Nu på torsdag är det tangocafé på Scandic i Skellefteå.

När jag började med tango fick jag veta att det skulle ta sju år för en man att lära sig men bara fyra år för en kvinna. Det innebär att jag till hösten skulle vara en fullfjädrad tangodansare vilket jag starkt betvivlar. Desto mer av tango jag ser desto mer inser man så lite man kan.

När jag rumlade hem fredag natt efter en middag med mina arbetskamrater kom jag på en interpellation som jag började skriva på igår och tänker lämna in på tisdag och även publicera här.

OBS. Det är inte jag på bilden. Jag är endast fotografen.

Inga kommentarer: