28 februari 2009

Bildts respekt gäller inte palestinier

Vi lyckades inte hålla ut den en och en halv timme vi skulle manifestera för återuppbyggnad av Gaza. Kylan tog ut sin rätt och vi avslutade efter drygt 45 minuter, då hade vi hunnit samla in 3 227 kronor till Rädda Barnens insamling "Gazas barn".

I min appell höll jag mig till en av de fyra punkter som var grunden för dagens manifestation, punkten att palestiniernas val och att fred förutsätter samtal med Hamas.

– Jag kan inte komma bort från tanken att vi idag inte hade haft drygt 1 300 döda palestinier ifall vi hade haft samma måttstock och tolerans gentemot människors val i Palestina som vi har när det gäller val i t.ex. Europa, sade jag bl.a.

"Den regering som framkommer från demokratiska val måste respekteras". Orden inom citatet är Carl Bildts och är hämtade från en radiointervju den 19 januari 2007. Reportaget då handlade om den stora risken att de serbiska nationalisterna skulle vinna den helgens val.

Carl Bildt har tydligt visat att citatet ovan inte gäller respekt för det palestinska folkets val i januari 2006.
Satans hycklare.

Inga kommentarer: