10 november 2007

Bloggarens avsiktsförklaring

En del brukar kalla mig för kommunist, ja somliga har till och med kallat mig kommunistjävel. Själv har jag inte tid att fundera omkring vilken slags medlem jag är i vänsterpartiet.
Jag är mest intresserad av att jag har ett arbetssätt som innebär att jag får människor i min omgivning att lita till sin egen kraft och förmåga att kunna vara med och bygga ett kvalitativt mycket bättre samhälle än det tjyvsamhälle vi idag lever i, ett samhälle som vi kan styra i kollektivt demokratiska former.

Ja, jag tror att det är möjligt att i framtiden kunna bygga en sammanslutning som kännetecknas att det istället för det gamla borgerliga samhället med dess klasser och klassmotsättningar kännetecknas av att en vars fria utveckling är förutsättningen för allas fria utveckling.
För att kunna bygga detta samhälle måste det bli fler som äger kulturella uttrycksmedel med vilket de ska förmår gestalta sin verklighet, sina tankar och idéer i alla de situationer som behovet kan uppstå.
I vår begränsade civilisation handlar det, i första hand, om att vi äger ett målande tal- och skriftspråk när vi lämnar gymnasiet och beträder vuxenlivet.

Kultur, bildning, utbildning, facklig kamp och politik blir därför huvudsak på denna blogg. Självklart kommer jag också att ha åsikter om bisakerna.

Vill du veta mer om mig går du hit.

1 kommentar:

Frukostflingan sa...

Oj, vad skådar man idag!
En ny bloggare minsann och inte vem som helst. Jag ser verkligen fram emot lite både trevlig och kulturell läsning!

Lycka till med nya bloggen!