30 april 2012

Replik på replik och genomlevda ord

Idag publicerar Norran min replikrepliken på min ödmjuka aprilkrönika.

För övrigt så pular jag med mitt livs sista förstamajtal. Ambitionen är att besökarna ska förstå att orden är genomlevda, att de är personliga men inte privata.

På Facebook har jag publicerat lite korta funderingar under skrivprocessen. Igår skrev jag:
”Är inne i en jobbig del i förberedelserna för mitt livs sista förstamajtal. Det handlar om att vi vuxna sviker andras ungar.”

I förrgår var mitt Facebookspörsmål:
”Brottas fortfarande med mitt livs sista förstamajtal. Nu undrar jag: visst är det bara om att grund- och gymnasieskolan ska förstatligas och att Sverige ska sluta sälja vapen till all världens diktatorer som Vänsterpartiet och Folkpartiet är överens?”

I fredags gjorde jag ett avslöjande:
”Jag har bestämt mig. Jag kommer att i mitt livs sista förstamajtal avslöja hur nära det hade varit att jag blivit kriminell.”

I torsdags fundera jag på Facebook över gränser:
”pular med mitt livs sista förstamajtal och brottas med spörsmålet: finns det någon tydlig gräns mellan det personliga och privata?”
  Om mitt livs sista förstamajtal har jag skrivit i en tidigare blogg.

Inga kommentarer: