6 februari 2011

Vår feministiska praktik

Förra helgen hade jag planerat att skriva en motion till Vänsterpartiet i Västerbottens årskonferens. Tyvärr blev jag då förkyld och orkade inte.

När jag i fredags skrev motionen färdigt blev jag glad att jag inte hade orkade helgen före. Som jag ser det så blev motionen, ”Vår feministiska praktik”, bättre efter att jag fått läsa America Vera-Zavalas artikel i Flamman.

För mig var det en besvikelse att läsa artikeln. Det beror på att jag haft henne högt på listan över läsvärda. Inte hade jag trott att America skulle ansluta sig till Ohlymobben över ett år före kongressen. Frågan är om inte påhoppet på Ida Gabrielsson tog plumphetspriset.

När jag läser Ohlymobbens retorik kan jag få för mig att Lasse Ohly var såväl föredragande som de 225 ombuden, i en och samma person, vid kongressen 2010. Nu var jag där och jag röstade själv för det rödgröna samarbetet även om jag redan då var förvissad om att Vänsterpartiet inte skulle växa i väljaropinionen i det samarbetet.

1 kommentar:

LiseLotte sa...

Jag läste också Americas artikel och blev både förvånad och förundrad och kände lite som "vem kan man lita på?"