21 oktober 2010

Inget svar trots många Ohlytecken

Trots 17 182 tecken med blanksteg får jag i Lasse Ohlys artikel i dagens Flamman inget svar på varför även Vänsterpartiet vill begränsa mina och andra arbetslösa fritidspolitikers demokratiska rättigheter.

Då sätter jag väl mitt hopp till ni andra i partistyrelsen. Alice Åström, Anki Ahlsten, Anna Hövenmark, Claes Wallenius, Emil Broberg, Hans Linde, Henrik Holmqvist Dinamarca, Ida Legnemark, Josefin Brink, Kalle Larsson, Leif Lindström, Marianne Ericsson, Martina Nilsson, Mats Einarsson, Mats Pilhem, MonaLisa Norrman, Mussie Ephrem, Rossana Dinamarca, Tamara Spiric, Ulla Andersson, Wilmer Andersen och Wiwi-Anne Johansson: hur kan några regeringstaburetter vara så åtråvärda att ni kan tänka er att sälja ut arbetslösa deltidspolitikers demokratiska rättigheter?

Om ni inte fattar galoppen så är det ju konsekvensen av att ni kunde tänka er att en rödgrön regering skulle behålla de deltidsregler som Reinfeldtregeringen införde förra mandatperioden.

Får jag inte något svar nu heller så får jag väl sjå mig till nästa kongress när partistyrelsen måste svara på medlemmarnas motioner.

Här och här har jag tidigare skrivit i ämnet.

2 kommentarer:

Rosa sa...

Det verkar inte riktigt klokt, mycket märkligt att vänsterpartiet gick med på detta. Bra att du skriver om det, det här måste Lars Ohly kommentera. Det går inte att försvara.

Kjell Hanseklint sa...

Håller med.
Höll på att skicka min första blogg i ämnet utan att kolla upp vad de rödgröna ville. Tur jag kollade.

Vilken chock jag fick när jag upptäckte att Vänsterpartiet kunde tänka sig att sälja ut arbetslösas demokratiska rättigheter för två till tre platser i en rödgrön regering.