24 oktober 2010

Principernas pris

Priset för mina principer är att jag nu inte packar för att i morgon resa till den tionde konferensen Boken på arbetsplatsen på Runöskolan.

När jag i december förra året vägde för och nackdelar med att ta steget att lämna samtliga fackliga uppdrag på avdelningsnivå eller svälja principerna och stanna då låg Boken på arbetsplatsen i vågskålen Svälja principerna och stanna.

På Boken på arbetsplatsenkonferenserna kunde man se ett embryo till att fackföreningsrörelsen skulle kunna bli ett redskap för människors frigörelse, d.v.s. jobba för att medlemmarna ska lita till sin egen kraft och förmåga att kunna bygga ett kvalitativt mycket bättre samhälle än det tjyvsamhälle vi lever i.

Att jag aldrig skulle få möjlighet att arrangera programmet ”Den poetiske pianisten” i Anderstorpsalen, det låg också i Svälja principerna och stanna-vågskålen.

Den andra vågskålen vägde över och jag lämnade alla avdelningsuppdrag 31 december 2009 vilket jag skrev några bloggar om i januari detta år.

Inga kommentarer: