24 mars 2009

Nej på lösa grunder!?

Idag ska kommunstyrelsens ordförande, Bert Öhlund, svara på min interpellation om Skellefteå kommuns eventuella hockeyresor, en interpellation som vållat diskusioner i bl.a. Skellefteås egen Pravda, Norran 1, Norran 2 och i Västerbottens Folkblad.

Att döma av det som står i det skriftliga s.k. svar som jag fått från kommunstyrelsens ordförande lär det inte bli något fullödigt svar. 

På den centrala frågan, om det finns några skillnader i kommunens rese- och traktamentskostnader de veckor som Skellefteå har vardagsveckomatcher i Skellefteå visavi de vardagsveckomatcher som Skellefteå AIK spelar i Stockholm eller Göteborg, svarar kommunstyrelsens ordförande tvärsäkert nej.

Av det skriftliga s.k. svar jag fått verkar Berts tvärsäkra nej grunda sig på att den interna revisionen föreskriver att närmaste chef ska godkänna resor!
Att på dessa grunder tvärsäkert säga nej på min centrala fråga framstår för mig som synnerligen korkat. 

Förmodligen har kommunstyrelseordföranden borrat lite djupare i frågan, men av något outgrundligt skäl inte redovisat det i det skriftliga interpellationssvar jag fått mig tillsänt. 

Om någon timme kan den som har möjlighet ratta in Radio Skellefteå. FM-frekvenserna är i Skellefteå 89,7, i Jörn 91,5 och i Bygdsiljum 95.0. 

Skellefteå kommunfullmäktige, som börjar kl. 10.00, kan Du också följa via webbtv.

Inga kommentarer: