19 april 2011

Om vi hade haft demokrati…

Bloggrubriken är också rubriken på min debattartikel som publiceras i Norran idag. Artikeln handlar om att jag skulle varit på kommunfullmäktiges sammanträde idag ifall Alliansregeringens Sverige hade varit en demokrati.

I Norranartikeln hoppar jag inte på Vänsterpartiets partistyrelser och riksdagsgrupper trots att jag fortfarande är förbannad för att de i tre år har missat chansen att verbalt förfölja Alliansregeringen för dess odemokratiska sinnelag.

Jag har hela tiden trott att det var vår ekonomism som skymde sikten för partistyrelsen och riksdagsgruppen. Men en vän har fått mig att ompröva den tesen.
Vännen undrade om det aldrig slagit mig att Vänsterpartiet har så dåligt självförtroende i demokratifrågor att de inte ens vågar anklaga högerregeringen för dess odemokratiska sinnelag?

Inga kommentarer: