14 augusti 2010

Fly förbannad Norranläsare

Hade efter läsningen av Norran i ryggläge tänkt skriva en blogg och sedan, förutom två vigslar, ta det lugnt idag. Det sprack. Bara någon minut av tidningsläsning leder till att jag fly förbannad flyger upp ur sängen. Det språkbruk jag då använde är inte tryckbart.

Någon ansvarig för annonstryckningarna i tidningen verkar leva i villfarelsen att 17 kommer före 14.
Jag skickade igår morse ett e-brev till Norrans annonsavdelning med bifogade filerna ”annons14aug.pdf” och ”annons17aug.pdf”.

Lika förbannat har de lyckats sätta in den senare först med konsekvens att det i dagens Norran står att Lars Ohly ska prata på torget kl. 17.00 idag.

Jag hade i min enfald trott att de som har ansvar för annonspubliceringarna på en relativt stor tidning har koll på datum.

Hade de på Norran haft koll på datum hade nedanstående annons varit inne idag.

2 kommentarer:

GustavR sa...

Hej Kjell,

även om jag såklart förstår att du aldrig skulle göra ett så simpelt misstag så är inte alla lika fullkomliga. Personligen är jag väldigt glad att andra allt som oftast har överseende med mina misstag och inte brusar upp eller svär åt mig.

Kom ihåg att man visar sin storhet genom hur man behandlar de som är mindre ;)

Anonym sa...

Hörde om detta från min moder.

Usch. Låter som man är paranoid eller något men kändes nästan som meningen.

Fy fan!

MVH Malin Deilert