2 juni 2009

Lögnaktig folkpartistisk dramaturgi

Kände inte igen samtalet men började misstänka att det möte med en vänsterpartist som Skelleftefolkpartisten, Håkan Lindh, kokade ihop i Studio ett igår var ett möte med mig i mitten av maj.

För drygt en timma sedan fick jag, av den satans lögnaren själv, bekräftat att jag var den vänsterpartist som "kom in med adrenalinet sprutande ur öronen", enligt Håkan Lindhs orerande i radion.
Om sanningen ska fram var det jag som gjorde Håkan Lindh uppmärksam på att nassarna skulle vara i Skellefteå den 6 juni. I övrigt fördes ett lågmält samtal om hur nassarna ska bemötas.

Vidhåller karln radioberättelsen från i måndags kommer han att få lite problem när han är uppe i fullmäktiges talarstol och orerar om möten med väljare. Jag kommer att misstänka att även dessa mötesskildringar är kryddade med lögnaktig folkpartisk dramaturgi.

2 kommentarer:

svartängel sa...

Jag funderar på hur de ska bemötas? Vad tycker du? Ska de få göra sitt eller ska ni vara där och protestera?
Hoppas du har en bra dag...och i samtal är de lätt att missförstå eller bli missförstådd..man hör de man vill höra...

Kjell Hanseklint sa...

Hinner jag hem från Dals Långed kommer jag att delta i den demonstration som genomförs kl. 09.00 på lördag morgon, en demonstration under parollen Norrland mot rasism. Mer om den demonstationen kan du läsa på http://norrlandmotrasism.wordpress.com/6-juni/.

Demonstrationsarrangörerna uppmanar de som önskar slåss att stanna hemma.