11 september 2009

Ro efter stormigt tvådagarsmöte

Efter två stormiga dagar med styrelsen för IF Metall Norra Västerbotten och en dag där jag har försökt få ihop protokollet från detta möte är det snart dags att sätta sig på tåget till Vänsterpartiets kommun- och landstingspolitiska dagar.

Förhoppningsvis ska resan från Skellefteå till Borås bli mycket rofylld.

En del av stormen i IF Metalls styrelse handlar om att jag icke accepterar att vårt uppdrag är att vara en megafon till det Socialdemokratiska partiet. Det handlar såväl om denna annons som innehållet i denna tidning, som jag gör, och som gavs ut i samband med EU-valet och som innehöll något så hemskt som en intervju med Jonas Sjöstedt.

Med förevändningen att vår IF Metallavdelning får mycket lägre inkomster nästa år p.g.a. kapitalismens kris flyttas ansvaret för ansvaret för hemsidan över till avdelningsexpeditionen och blir på det sättet gratis för avdelningen enligt argumenteringen.

Oj,oj,oj. Nu måste jag packa färdigt för att hinna med tågbussen.

6 kommentarer:

Kjell E sa...

Ja du Kjell, nu har jag hittat till din blogg.
Ska bli kul att följa den i fortsättningen.

L-E sa...

Till Kjell H.
Du skriver att ansvaret för hemsidan flyttas över till avdelningsexpeditionen pga det ekonomiska läget.

Vem/vilka har nu ansvaret för IF Metalls hemsida?

Kjell Hanseklint sa...

Det är jag som ansvarar för hemsidan.

L-E sa...

Till Kjell H.
Tack för ditt svar.
Innebär förändringen av ansvarsfrågan att någon från avd.expeditionen i praktiken också övertar ditt jobb då?
Eller blir det så att avd.expeditionen har ansvaret och du anlitas för att praktiskt utföra arbetet med hemsidan?

Hur mycket är besparingen beräknad till?

Kjell Hanseklint sa...

Någon ska i överta ansvaret att uppdatera webbsidan.

Besparingen är inte beräknad. Det är bara min kostnad för att "sköta" sidan som tagits bort. Istället har bara jobbet lagts till expeditionen som om hemsidan då skulle bli gratis.

Jag menar att överflyttningen av ansvaret är mer politiskt än ekonomiskt betingat, men det antydde jag naturligtvis inte på styrelsemötet.

L-E sa...

Till Kjell H.
Om det är så att avd.expeditionen hinner med att uppdatera hemsidan utöver sina andra arbetsuppgifter och därigenom slipper utgiften som du tagit för dina tjänster så är det en besparing.

Ang. ditt svar att du inte gjorde några antydningar på mötet om vad den egentliga orsaken var så torde det ha framgått för alla närvarande att du såg förändringen som en politisk markering.

Vad skulle annars din beskrivning av mötet som stormigt tolkas som?