24 juli 2008

Ordenligt regnande önskas

Det är verkligen skönt att vakna vid niotiden, dyka i Egeiska havets varma vatten och därefter gå upp och äta frukost.

Sedan i måndags befinner jag mig i Daskalio i Grekland, 4,5 mil sydost om Aten, för att i nästan tre veckor vara med barnbarnet och dottern som bor här (bilden).

Nästa vecka ska min hustru och jag åka ut till ön Milos några dagar.

Före jag åkte hit har jag varit tyst på bloggen rätt länge. Har sedan jag började semestern, andra veckan i juli, hållit på att måla om huset mellan regnskurarna. Före det gick jag omkring och gruvade mig inför inledningen på Waltic.

Ordentliga regnskurar är något de önskar sig här. Fortsätter det att regna så lite – nästan ingenting – som det gjort de senaste åren kommer Attika inte ha tillräckligt mycket sötvatten om cirka ett och ett halvt år.

Inga kommentarer: